top of page

Over Nico

DSCF2559stndKL.jpg

In 2020 nam ik het besluit, om deels als zelfstandig ondernemer een nieuwe weg in te slaan. Reeds jaren liep ik met het idee om de opgedane kennis van inkoop, onderhandelen, prijs- en conditiestelsels te delen met mensen en organisaties in de wereld van foodservice en retail.


Bij een grote landelijke foodproducent werd me middels een project de kans geboden dit idee te verwezenlijken. Het project betrof een stappenplan ten behoeve van rendementsverbetering in diverse marktsegmenten, door middel van een nieuwe prijs- en conditiestelsel. Eveneens werd het ontwikkelen en optimaliseren van de onderhandelingstechnieken van de verkooporganisatie een onderdeel van het project.


Gaandeweg dit eerste project werd ook de bedrijfsnaam geboren; NICOtiation. Een combinatie van het Engelse woord voor “onderhandeling”, “negotiation” en hoe toepasselijk mijn eigen voornaam, Nico.

​

Na mijn hotelmanagement studie aan Stenden University in Leeuwarden, kreeg ik de kans om mezelf te ontwikkelen in diverse inkoop-, category management-, supply chain en productontwikkelingsrollen bij de volgende organisaties:
 

  • NH Hotels

  • Compass Group

  • Bidfood

  • Bijeen (Jumbo, C1000 en Super de Boer)

  • Zuivelhoeve

  • Maxxam C.V. (VHC, Bidfood, Hanos, Makro, Lekkerland en Horesca)

  • Five Guys International

bottom of page